تولید کننده تجهیزات التراسونیک
فاپن




عصاره گیری به کمک اولتراسونیک

عصارۀ گیاهی

عصاره های گیاهی ترکیبات زیست فعالی هستند که از مواد گیاهی مانند گیاهان، گل ها، برگ ها، ساقه ها، ریشه ها و سایر قسمت های گیاه جدا می شوند. ترکیبات زیست فعال مانند ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، پلی فنل ها، پلی ساکاریدها، کانابینوئیدها و سایر مولکول های گیاهی به عنوان افزودنی های غذایی کاربردی، مواد مغذی، آرایشی، دارویی و همچنین رنگ های طبیعی استفاده می شوند.

 

استخراج عصاره (عصاره گیری) به روش التراسونیک و نحوۀ کار هموژنایزر صنعتی

عصاره گیری با اولتراسونیک بهترین روش برای جداسازی ترکیبات فعال زیستی از مواد گیاهی است. با استفاده از امواج فراصوت می توان به استخراج کامل رسید و در نتیجه عصاره با بازده بسیار بالا و در زمان بسیار کوتاهی استخراج می شود. استخراج التراسونیک (عصاره گیری با اولتراسونیک) از آنجایی که یک روش استخراج کارآمد است، در هزینه و زمان صرفه جویی می کند، در حالی که منجر به عصاره های با کیفیت بالا می شود که برای مواد غذایی، مکمل ها و داروها استفاده می شود.

استخراج عصاره (عصاره گیری) با التراسونیک

استخراج اولترا سونیک در صنایع غذایی، مکمل های غذایی و داروسازی برای آزادسازی ترکیبات فعال زیستی مانند ویتامین ها، پلی فنل ها، پلی ساکاریدها، کانابینوئیدها و سایر مواد شیمیایی گیاهی از گیاهان دارویی استفاده می شود. استخراج به کمک اولتراسونیک بر اساس اصل کاویتاسیون آکوستیک یا کاویتاسیون اولتراسونیک استوار است.

مزایای استخراج التراسونیک

  • با بازده بالا
  • با کیفیت برتر
  • عصاره های طیف کامل
  • فرآیند سریع
  • سازگار با هر حلالی
  • آسان و ایمن برای کارکردن
  • مقیاس پذیری خطی
  • بازگشت سرمایۀ سریع
  • سازگار با محیط زیست

کاویتاسیون آکوستیک (حباب زایی صوتی) چگونه کار می کند؟

استخراج اولتراسونیک زمانی حاصل می‌شود که امواج التراسونیک با قدرت بالا و فرکانس پایین در یک دوغاب متشکل از مواد گیاهی در یک حلال تابیده شوند. امواج التراسونیک پرقدرت از طریق یک پردازنده اولتراسونیک نوع پروب به داخل دوغاب فرستاده می شوند. امواج فراصوت بسیار پرانرژی از طریق مایع عبور می کنند و چرخه های متناوب فشار بالا / فشار پایین ایجاد می کنند که منجر به پدیده کاویتاسیون صوتی می شود. کاویتاسیون آکوستیک یا اولتراسونیک به صورت موضعی منجر به دماهای شدید، فشارها، نرخ گرمایش/سرمایش، اختلاف فشار و نیروهای برشی بالا در محیط می‌شود. هنگامی که حباب‌های کاویتاسیون بر روی سطح جامدات (مانند ذرات، سلول‌های گیاهی، بافت‌ها و غیره) منفجر می‌شوند، ریز جت‌ها و برخورد بین ذره‌ای اثراتی مانند لایه‌برداری سطحی، فرسایش، تجزیه ذرات، سونوپوراسیون (سوراخ شدن دیواره‌های سلولی و غشای سلولی) و تخریب سلولی ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، انفجار حباب‌های کاویتاسیون در محیط مایع باعث ایجاد آشفتگی‌های ماکرو و اختلاط میکرو می‌شود. تابش اولتراسونیک روشی کارآمد برای بهبود فرآیندهای انتقال جرم است، زیرا فراصوت منجر به کاویتاسیون و مکانیسم‌های مرتبط با آن مانند حرکت میکرو توسط جت‌های مایع، فشرده‌سازی و گسترده سازی در مواد و در نتیجه تخریب دیواره‌های سلولی و همچنین ایجاد نرخ سرمایش و گرمایش بسیار زیاد می‌شود.

دستگاههای اولتراسونیک نوع پروب می توانند دامنه های بسیار بالایی تولید کنند که برای ایجاد کاویتاسیون موثر ضروری است. شرکت دانش بنیان فناوری ایرانیان پژوهش نصیر (فاپن) استخراج کننده های اولتراسونیک با کارایی بالا تولید می کند که به راحتی می توانند دامنه های 200 میکرومتر را در عملکرد مداوم 24/7 ایجاد کنند.

راکتورهای اولتراسونیک و فلوسل ها برای تشدید کاویتاسیون استفاده می شود. با افزایش فشارها، کاویتاسیون و نیروهای برشی حفره ای مخرب تر می شوند و در نتیجه اثرات استخراج اولتراسونیک را بهبود می بخشند.

اثرات استخراج اولتراسونیک

تخریب سلول اولتراسونیک و افزایش انتقال جرم التراسونیک می تواند به فرآیندهای استخراج هم از طریق تخریب در سلول و هم با افزایش انتقال جرم در لایه مرزی اطراف ماتریکس جامد کمک کند. سونوپوراسیون (سوراخ شدن دیواره‌های سلولی و غشاها)، نفوذپذیری دیواره‌های سلولی و غشاها را افزایش می‌دهد و اغلب یک مرحله میانی قبل از اینکه سلول‌ها به طور کامل توسط فراصوت از هم گسیخته شوند است.

اثرات مکانیکی کاویتاسیون ناشی از امواج فراصوت، مانند اختلاف حرارت و فشار، امواج ضربه، نیروهای برشی، جت‌های مایع و جریان میکرو، نفوذ حلال را به داخل سلول تشدید می‌کند و انتقال جرم بین سلول و حلال را بهبود می‌بخشد. در نتیجه مواد بین سلولی به حلال منتقل می شوند.

تجهیزات استخراج التراسونیک

دستگاههای هموژنایزر ایرانی شرکت فاپن، سیستم‌های استخراج با کارایی بالا هستند که کارکرد آن‌ها ساده و ایمن است. شرکت فاپن، با توجه به مواد خام، ظرفیت های فرآیند و هدف خروجی شما، مناسب ترین دستگاه التراسونیک را به شما ارائه می دهد. مجموعه محصولات ما از دستگاه های اولتراسونیک آزمایشگاهی تا واحدهای اولتراسونیک کاملاً صنعتی که قادر به پردازش چندین تن در ساعت هستند را شامل می شود. استخراج کننده های شرکت فاپن را می توان برای استخراج ناپیوسته درون بچ و پیوسته درون خطی استفاده کرد و در ترکیب با هر حلالی قابل استفاده است.

لوازم جانبی مختلفی مانند سونوترودها (پروب ها) با اندازه‌ها و اشکال مختلف، هورن های بوستر، فلوسل ها با حجم‌ها و هندسه‌های مختلف، سنسورهای دما و فشار قابل اتصال و بسیاری ابزارهای دیگر برای جمع‌آوری تنظیمات اولتراسونیک ایده‌آل برای فرآیند استخراج شما در دسترس هستند.

همه مدل‌های دیجیتال ما مجهز به نرم‌افزار هوشمند هستند که به شما امکان تنظیم، نظارت و تنظیم پارامترهای استخراج را می‌دهد. با توجه به کنترل دقیق دامنه، زمان فراصوت و چرخه های زمانی، می توان به نتایج فرآیند بهینه مانند عملکرد برتر و بالاترین کیفیت عصاره دست یافت. استحکام تجهیزات فراصوت فاپن امکان عملکرد 24/7 در وظایف سنگین و در محیط‌های سخت را فراهم می‌کند.

کاوشگرها و راکتورهای اولتراسونیک در هر اندازه

 طیف محصولات اولتراسونیک صنعتی شرکت فناوری ایرانیان پژوهش نصیر (فاپن)، طیف کاملی از پردازنده‌های اولتراسونیک از دستگاه‌های التراسونیک (فراصوت) آزمایشگاهی فشرده از سیستم‌های رومیزی و آزمایشی تا پردازنده‌های اولتراسونیک کاملاً صنعتی با ظرفیت پردازش کامیون‌ها در ساعت را پوشش می‌دهد. طیف کامل محصولات به ما اجازه می دهد تا مناسب ترین امولسیفایر اولتراسونیک را برای ظرفیت فرآیند و اهداف تولید به شما ارائه دهیم. سیستم های رومیزی اولتراسونیک برای آزمایش امکان سنجی و بهینه سازی فرآیند ایده آل هستند. افزایش مقیاس خطی بر اساس پارامترهای فرآیند تعیین شده، افزایش ظرفیت های پردازش را از قطعات کوچکتر به تولید کاملاً تجاری آسان می کند. افزایش مقیاس را می توان با نصب یک واحد استخراج کننده اولتراسونیک قوی تر یا خوشه بندی چندین دستگاه اولتراسونیک به صورت موازی انجام داد.

تست آسان و بدون ریسک فرآیندهای اولتراسونیک را می توان کاملاً مقیاس خطی کرد. این بدان معناست که هر نتیجه ای که با استفاده از دستگاه اولتراسونیکاتور آزمایشگاهی یا رومیزی به دست آورده اید، می تواند با استفاده از پارامترهای فرآیند دقیقاً به همان خروجی مقیاس شود. این امر التراسونیک (فراصوت) را برای آزمایش امکان سنجی بدون ریسک، بهینه سازی فرآیند و اجرای بعدی در تولید تجاری ایده آل می کند. با ما تماس بگیرید تا بدانید که چگونه سونیکاسیون می تواند تولید امولسیون شما را بهبود بخشد.

فاپن از تست آزمایشگاهی تا صنعتی سازی محصول همراه شماست.

کلی

 

 

 استخراج آنتی اکسیدان های با کمک اولتراسونیک

آنتی اکسیدان ها ترکیبات فعال زیستی مهار کننده رادیکال‌ها هستند که در گیاهان یافت می شوند. آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C ، ویتامین E ، تیول ها و غیره از نظر دارویی از جمله مواد فعال هستند که برای بهبود سلامتی و معالجه بیماری‌ها استفاده می شوند. استخراج اولتراسونیک به دلیل کارایی بالای فرآیند ، امکان استفاده از طیف گسترده ای از مواد اولیه را برای جداسازی آنتی اکسیدان ها فراهم می کند. علاوه بر گیاهانی مانند گیاهان علفی، میوه ها و سبزیجات ، آنتی اکسیدان های با کیفیت بالا را می توان از طریق فراصوت از مواد کم ارزش یا مواد زائد مانند پوسته ، ساقه ، دانه ، پوست ، هسته ، ریشه و غیره استخراج کرد.

 استخراج آداپتوژن با کمک اولتراسونیک

آداپتوژن‌ها مانند تانن ، مولکول های پلی فنولیک و غالباً قابض هستند که به دلیل توانایی آنها در افزایش تحمل فشار روانی سلول های پستاندار شناخته شده اند. این مولکول ها در سلول گیاه گیر افتاده اند. به منظور دستیابی به سازگاری های بسیار قابل دسترس زیست شناختی ، مولکول ها باید از مواد گیاهی آزاد شوند. اختلال سلول به کمک اولتراسونیک با شکستن دیواره های سلول و افزایش انتقال جرم بین فضای داخلی سلول و حلال اطراف ، سلول ها را باز می کند.

 

قیمت دستگاه هموژنایزر ایرانی

قیمت دستگاه هموژنایزر ایرانی بسته به نوع دستگاه هموژنایزر آزمایشگاهی، دستگاه هموژنایزر نیمه صنعتی  و دستگاه هموژنایزر صنعتی متفاوت است. معمولاً توان دستگاه هموژنایزر نیمه صنعتی  3 تا 5 برابر  دستگاه هموژنایزر آزمایشگاهی است ولی قیمت آن در حدود2 تا 2.5 برابر قیمت هموژنایزر آزمایشگاهی می باشد. همچنین توان یک دستگاه هموژنایزر صنعتی در حدود 3 تا 5 برابر دستگاه هموژنایزر نیمه صنعتی  و 10 تا 14 برابر دستگاه هموژنایزر آزمایشگاهی است ولی قیمت هموژنایزر صنعتی در حدود 2 تا 3 برابر دستگاه هموژنایزر نیمه صنعتی  می باشد. ولی به هر حال قیمت هموژنایزر قیمت بسیار مقرون به صرفه ای است چون دستگاه التراسونیک (اولتراسونیک) با درآمدزایی بسیار بالا  قیمت دستگاه التراسونیک (اولترا سونیک) را جبران می کند.

جهت کسب اطلاع از قیمت دستگاه هموژنایزر آزمایشگاهی و قیمت دستگاه هموژنایزر صنعتی با شرکت فناوری ایرانیان پژوهش نصیر (فاپن) تماس بگیرید. همکاران ما ضمن مشاوره دقیق در خصوص خرید دستگاه هموژنایزر مورد نیاز صنعت شما، خرید دستگاه التراسونیک مقرون به صرفه را به شما پیشنهاد می دهند. زیرا خرید دستگاه هموژنایزر با توجه به طیف وسیع هموژنایزر ایرانی ساخت شرکت فاپن و قیمت دستگاه التراسونیک ایرانی که بسیار پایین تراز نمونه های اروپایی و حتی چینی می باشد نیاز به امکان سنجی، تست آزمایشگاهی، تست نیمه صنعتی یا پایلوت و تست صنعتی دارد تا بهترین نتیجه در خرید دستگاه هموژنایزر را داشته باشد.


 

 


برای مطالعه بیشتر موارد زیر را ببینید:

استخراج کورکومین زردچوبه به کمک التراسونیک

عصاره گیری پوسته کاکائو به کمک التراسونیک

استخراج اولتراسونیک روغن زیتون فوق العاده فرابکر

استخراج زعفران با کمک اولتراسونیک

جوانه زدن سریعتر غلات با اولتراسونیک